woensdag 5 oktober 2011

Niks houtje bijten


Verstoken van hout, zonder beschikking over, nee als brandstof te gebruiken. Ja.
We hebben weer hout. Twee corde, hoeveel is dat? Nou genoeg om een winter door te komen.
Het hout wat over was omdat we tijdens de vorige winter in een tropisch gedeelte van de wereld zaten hebben we naar BB gebracht omdat daar nu ook een houtkachel staat te prijken en wil smullen deze winter waarin we uitgezonderd van de gebruikelijke christelijke viering hier blijven, ja h`he è al was het maar voor het hout, het moet brullen, piepen en rood aanlopen als buiten de wind giert langs mijn schrale wangen want die kan ik nooit goed inpakken. Terwijl ik bazel en tik, stapelt sterke Jerômmeke blok voor blok als een tweede muur. Mijn man doet, ik voed. De muur wordt as en alles zal weer verdwijnen.

Geen opmerkingen: