maandag 20 augustus 2012

plat vorm


Natuurlijk zijn we stinkend jaloers op Tintin haar mooie terras met mega parasol. http://maisontintin.blogspot.fr/
Wij willen ook een terras. Achter het huis waren we al aan het afgraven, een hels karwij gewapend met barremien en een houweel.
Maar de voortuin moeten we juist ophopen. Ondanks de 35 graden hitte ben ik mijn kruiwagen gaan vullen met stenen uit de ruïne om deze met pijnlijke ruw geworden zweet handen en straaltjes op de rug ze weer uit de het metaal te kiepen in een grote halve cirkel rond om de 200 jaar oude lindeboom. Dit wordt het fundament waar de opgehoopte grond tegen aan komt te liggen.
Maar visualiseren is het maken van je product dus ik heb er al heerlijke vruchtencocktails gedronken, rozensiroop over roomijs, dampende ochtend koffie terwijl de wind zachtjes speelt met de frisgroene lindeblaadjes, bijtjes zoemen, vlindernetjes dartelen….. ja ja het verschil tussen wegdromen en visualiseren moet ik toch nog leren…
Vermoeid met steeds zwaarder worden stenen moet ik nog een paar honderd keer op en neer om ook maar iets zichtbaars te krijgen van de muur die ik in gedachtes had. Ik ben heel zen bezig maar toch ook wel blij als Jeroen me komt helpen met groot geschut. De minipelle om af te graven en op te scheppen, de remorque om iets meer te vervoeren dan de kruiwagen en de tractor als trekker maar zelfs dan blijkt het moeizaam en gestaagd te gaan.  O mon Dieu gaat er ooit iets makkelijk hier en Corrèze..
Eens kunnen we allemaal heerlijk genieten op voor en achter terras met koude biertjes of geurende jasmijn thee voor ieder wils loop ik met liefde over de gladde horizontale stenen heen en weer.



Lunchen op ons eigen kleine terrasje.


Al ons kracht bijelkaar, minipelle, tractor, aanhanger en campertje.






ja het is warm maar ik heb beschermkleding aan.

Geen opmerkingen: