maandag 26 oktober 2009

Chop


Ik ben weer terug. De eerste dag was ik dood moe van de hele nacht rijden dus heb ik heerlijk de hele dag geslapen in ons eigen bed, mmmm. Het regende zachtjes op het dak en het was erg knus.
De volgende dag maakte de zon een spetterende lichtshow tussen de herfstkleuren speciaal voor mijn terugkomst. En vandaag zei de zon ook, ik hou van jou. Daar was ik blij om, zo is het fijn om hier te zijn.
Door dat de klok een uur terug is gezet zijn we vroeger op en vandaag hebben we dat benut voor het ruige snoeiwerk. Als eerste was onze appelboom die haar zware takken zo stoer draagt aan de beurt. Korte metten is gemaakt met haar karakteristieke scheve uit de kluiten gewassen tak. Chop, en als we toch bezig zijn chop, chop, chop. Nu staat er nog een rechte paal met wat appels als kerstballen. Twee emmers met pokdalige appels heb ik nu, waar ik heerlijke appelcompote van ga maken. De rest laat ik rotte onder de kale boom. Dus aan de slag, appels schillen.

Geen opmerkingen: