vrijdag 13 mei 2011

Mousse




 Ooit heb ik ergens gelezen dat je nooit een huis moet kopen waar het mos op de pannen groeit. Toen wij voor het eerst het huisje van BB zagen tussen al de verwilderde planten in vond ik dat nou juist zo mooi, zo sprookjesachtig en geheimzinnig. Ik ben blijkbaar een mos liefhebber, de kleur, de structuur en de associaties die het bij me oproept.


Toen een paar dagen geleden het dak er af ging en daarbij de oude met mos begroeide dakpannetjes, heb ik de mosplaggen verzameld en met een kruiwagen naar mijn hutje de Cabana vervoert om ze daar op asfalt dak te leggen. Waarschijnlijk gaan ze niet aan deze teer laag vastgroeien maar het staat wel leuk, helaas lang niet genoeg voor het hele dak

Mousse in het Frans heeft trouwens drie betekenissen, mos waar we het over gehad hebben. Moes of zoals chocolade en appelmoes, schuim zoals op bier en purschuim én scheepsjongen



Geen opmerkingen: