maandag 20 juni 2011

Naadje hoor !

oude kalkmortelvoeg
eruit hakken

Oké, beetje knutselen, herinneringen aan elkaar naaien is leuk, heerlijk in en rond om de Cabana bezig zijn maar soms wil ik ook wel constructactief bezig zijn aan het huis, daarom had ik bepaald dat mijn taak maar het uitbikken en voegen van de buitenmuren moest zijn. Na een korte uitleg door de Maestro en het verzamelen van de benodigde materialen ging ik stoer aan de slag. Maar zoals elke kunst helaas, het ziet er makkelijker uit dan het is. Shit, wat een gepruts maar gelukkig had ik een plank op de aarde liggen die al het gevallen cement netjes opving en door mij opnieuw kon worden gebruikt voor een tweede poging tot naden proppen. Eerst heb ik uren lang de oude leem naad er uit gepulkt, zolang dat in de holte er achter wel drie zeecontainers chinezen opgeborgen konden worden, dat bleek wel toen ik mijn zelf aangemaakte cement( niet te vochtig lekker korrelig) met emmers vol daar na binnen kon dauwen. Ook al had ik zo een mooi spijkervoeger veel bleek toch hand en vingerwerk te worden. Nou ja ik ben best wel trots hoor mijn eerste voegwerk zit erop. Mijn voegje tussen de stenen bijgedragen.
 Stofzuigen
 gaten en spleten en kieren
 soms juist niet , voeg uithakken met beitel
 cement aanmaken
voegen

Geen opmerkingen: