vrijdag 5 oktober 2012

Blijven hangen



Jeroen en ik hebben een hele mooie hangmat uit India waarvan een gedeelte van het geld naar een bomenaanplant project over de hele wereld gaat. Prachtig dus.

De hangmat is ook nog eens heel licht, gemaakt van parachutestof en als het nat wordt door een regenbui dan geeft het niet want het droogt razend snel. De perfecte hangmat om mee te nemen tijdens je vakantie.

Mijn vader wilde er ook een. Mijn vader kreeg er een. Een vrolijke rasta kleurige.

Mijn vader liet het dag en nacht buiten hangen, moet kunnen dacht hij.

Mijn vader liet er acht pubers tegelijk in zijn hangmat hangen, moet kunnen dacht hij, zij dachten waarschijnlijk aan niets anders dan stoer en klef doen. Voldoendes scoren op school maar als het er op aankomt, zaagsel in hun kop.

Eind deze zomer was de hangmat dus klaar voor de prullenbak waar mijn vader het eind herfst in wilde gooien na eindelijk het doorsnijden van de knellende touwen terwijl het in weer en wind inmiddels aan flarden gewapperd had als een echte tweedewereldoorlog parachute nog hangend in de boom.

Tot mijn redding.

Het lag al op het voorportaal van de afvaldood.

Kom maar matje, ik kan jou wel nieuw leven in blazen als een strandtas.

Thuis heb ik het groenen gedeelte eraf gekipt en mijn lievelingsmodel strandtas van gemaakt.

Prefect voor strandtas precies om dezelfde rede, heel licht, klein pakketje, groot volume inhoud, zand onkleefbaar en weinig waterabsorberend.

Terwijl ik de groene strook had gebruikt inspecteerde ik de gele en de rode.

Ze hadden wat herstelwerkzaamheden nodig maar geheel afgeschreven waren ze nog niet.

Weer perfect. Ik had nog groen over om rood en geel stevig te maken op hun zwakke punten en ik zou er een fantastische eenpersoons hangmat aan over houden.

Met een geïntegreerd zakje dat je nooit kan verliezen en groot genoeg is voor hangmat en touwen in te proppen en als je er in ligt kan je  er je drinken er in kwijt.

Strandtas en hangmat.

Écht mooi.

Project terug naar India.








1 opmerking:

Anoniem zei

Die vader van jou is geen hangmatliefhebber ,in z'n jeugd nare ervaringen met hangmatten aan boord van een repatriëringsschip vlak na de oorlog. Maar dochter weet op artistieke en ook praktische wijze een vrijwel waardeloos geworden hangmat om te toveren naar een hangtas !

Pa tience