woensdag 14 januari 2009

De vergulde berg

We zijn twee dagen in een ski gebied geweest. Mont Dore in de Auvernge is maar 102 kilometer van ons vandaan om kwart over acht in de ochtend vertrokken we en om half tien waren we al onze koffers aan het uitpakken in het hotelletje. Mooi berg gebied met toch goede ski mogelijkheden, op de piste waar ik ook was ondanks dat ik niet ski, zag ik ook bergbeklimmers, snowglidders, snowbikes en natuurlijk snowborders. We hadden prachtig weer en maandag was het super rustig op de piste, helaas waren Jeroën benen inmiddels een beetje pap aan het worden. Ik heb gewandeld. Nu weet ik waar de Dordogne begint, namelijk hier in de bergen, gesmolten ijs en sneeuwwater van de berg Sancy, Puy de Dôme, Massif Central. Het is een gaaf idee, vakantie daagjes in je “eigen”land. Zo n’ prachtig ski gebied op uurtje afstand. Nu weer thuis. Corrèze is ook mooi.

Rechts boven in de vallei ligt Mont Dore sur le Dordogne waar we sliepen in het hotel


het eerste poppetje links onder is Jeroën.


Hier is de Dordogne nog klein en smal, bij ons in de Corrèze is het al breed en groot.

het kleine gezellige dorp met nog wat kerst verlichting

Geen opmerkingen: