vrijdag 1 mei 2009

.....

De lucht is vol zwevende pluizen, waar ze vandaan komen weet ik niet maar met zijn alle tegelijk sneeuwt het plantenzaad.

Wij wisten natuurlijk van niets. Bij mijn vader waren we uitgenodigd om met zijn vrienden van Hart & Ziel die vandaag uit Bretagne kwamen rijden, Babi Ketjap met Sambal Goreng boontjes te komen eten. . Inmiddels na 6 uur s’avonds was het nieuws bij ons doorgekomen.
Wat een shit!
7 doden en 12 gewonden. Inclusief hersendode dader.
Sinds Willem van Oranje, die in 1584 door de Fransman Balthasar werd vermoord, is er geen aanslag meer op het Koninklijke huis geweest.
Nu heb ik plotsklaps iets minder gevoel van heimwee. Dat doet mij herinneren dat ik, 6 mei, tijdens de moord op P.Fortuyn, ik ook al hier in Frankrijk was,(terwijl we er nog niet woonden) en alle discussie en emoties ook niet mee kreeg.

De pluizen dalen ergens neer en geven nieuwe leven. Vroeger dacht ik dat als je een paardenbloembol leeg blaast de pluisjes naar Afrika kunnen vliegen en daardoor een kindje gered wordt. Nu mogen ze naar het noorden vliegen en al die lege gekke zielen daar redden, zodat we gewoon feest kunnen blijven vieren.





1 opmerking:

Anoniem zei

ehh.. really like this style )